Fitness world vækst

Fitness World satser på fortsat vækst – Fitnews

Fitness World satser på fortsat vækst

29. aug. 2022 — Fitness World satser på fortsat vækst. Deres engelske moderselskab planlægger at investere mere end 500 millioner på det danske marked over de …

Fitness World´s engelske moderselskab low-budget kæden Pure Gym, har i andet kvartal af 2022, opnået en omsætning på £.119 millioner. Tallet repræsenterer en

Fitness World køber schweizisk kæde – Finans

Fitness World har mistet såvel omsætning, som medlemmer

21. apr. 2022 — Der findes også, især mindre nicheprægende udbydere, der har oplevet vækst efter nedlukningen, fordi de har tilpasset sig et forbruger ønske om …

Det mærker man også i Danmarks største fitnesskæden Fitness World hvor næsten hundrede tusinde medlemmer under og efter coronakrisen har vendt fitnesskæden

Fitness World – Wikipedia, den frie encyklopædi

Fitness World køber schweizisk kæde

Fitness World A/S er en dansk fitnesskæde, der består af 171 fitnesscentre over hele landet, som i alt har mere end 470.000 medlemmer.

Den kapitalfondsejede fitness-mastodont, Fitness World, håber på vækst gennem nyt opkøb i Schweiz.

Kapitalfonde sværmer om Fitness World – nærmer sig …

Fitness World – Wikipedia, den frie encyklopædi

2. sep. 2019 — Fitness World er i dag ejet af den norske kapitalfond FSN, som tilbage i 2015 betalte omkring halvanden milliarder kroner for virksomheden.

Antallet af fitnesscentre er steget trods corona, men fremtiden …

Kapitalfonde sværmer om Fitness World – nærmer sig milliardsalg

13. sep. 2021 — Derudover er lavpriskæden Urban Gym, som er ejet af Fitness World, … på landkortet, er der fortsat vækst i antallet af private centre, …

En halv million danskere kan se frem til, at deres lokale fitnesscenter fremover vil få nye ejere. Fitness World ser nemlig ud til blive solgt inden jul.

Fitnews.dk på LinkedIn: Fitness World satser på fortsat vækst

Antallet af fitnesscentre er steget trods corona, men fremtiden er fortsat usikker

Pure Gym, Fitness Worlds engelske moderselskab planlægger at investere mere end 500 millioner på det danske marked over de næste to til tre år.

Om Fitness World Danmark

I 2005 åbnede vi vores første fitnesscenter på Gasværksvej i København med … Fitness World var de første til at eliminere de lange bindingsperioder, …

Fitness world | Afsætning | 10 i karakter – Inspo.dk

Om Fitness World Danmark | Fitness World

Fitness World gør brug af vækst via diversifikation. Dette vil sige at virksomheden prøver at opnå vækst ved at gå ind på nye forretningsområder og/eller …

Fitness World

Fitness world | Afsætning | 10 i karakter

Vores projekt tager udgangspunkt i Fitness World som et casestudie, … konkurrencefordele, da virksomheder generelt oplever langsommere vækst uden fokus på.

Det samlede salg af alt fra snackbarer over energidrikke og proteinpulver til is kaffe løb i år op i 35 mio. kr. Det er et tal, som Fitness World forventer, vil komme til at stige kraftigt over de næste år. Fitness World har den grundlæggende distribution og de har stor indsigt i hvad deres kunder vil have. Derfor vil de fremover komme til at sælge produkter gennem deres webshop og dermed nå ud til en gruppe af nye kunder. Samtidigt tilbyder Fitness World det de kalder ”All-in”. For 99 kroner om måneden, kan man valgfrit vælge et tilskud til træningen såsom en energidrik eller en proteinbar, hver dag. Fitness World har deres eget brand inden for tilskud til træningen som hedder Functional Nutrition. Næste skridt den rejse er at videreudvikle dette brand. Fitness World gør brug af vækst via diversifikation. Dette vil sige at virksomheden prøver at opnå vækst ved at gå ind på nye forretningsområder og/eller skabe nye SBU’er. Inden for dette, så kategoriseres udvikling af egne produkter som horisontal diversifikation. Dette gør det da Fitness World udvikler nye proteinbarer, shakes og blandt andet is kaffe, som er udviklet specielt til deres målgrupper. Derudover benytter de sig også af ansoffs vækstmatrix. Og inden for den model, gør de brug af produktudvikling. Dette gør de fordi de lancerer nye produkter, men stadig holder sig inden for det samme marked. I dette tilfælde tilbyder Fitness World tilskud til træningen som proteinpulver, -barer, energidrikke og mere. Disse produkter passer meget godt med det Fitness World står inde for. Salg af egne produkter kan der både være fordele og ulemper ved. Fordelene ved at bruge horisontal diversifikation altså, at sælge egne produkter, er at de kan vækste på en anden måde end bare at tilbyde træning. Regnskabet fortæller at Fitness World tjente op til 35.mio kr. på bare proteinpulver, -barer, enrgidrikke og andet. Dette er et meget fornuftigt tal taget i betragtning af at de små tilskud kun koster omkring 10-35 kroner. Ovenikøbet forventer Fitness World at tallet vil stige de kommende år, da der er fuld gang i produktudviklingen. En anden fordel er også at Fitness World allerede tilbyder det de kalder ”all-in” hvor en forbruger kan få et styks produkt til træningen hver dag i en måned. Ved at kombinere ”all-in” og Functional Nutrition så får Ulempen ved selv at sælge egne produkter kan være at Fitness World allerede tilbyder en masse andre tilskud til træningen fra andre forhandlere, som har været i branchen i et godt stykke tid. Derfor kunne det være at forbrugeren var blevet mærkeloyale ved at de køber den samme proteinbar fra deres yndlingsmærke at de slet ikke lægger mærke til Fitness World’s ”Functional Nutrition” og Fitness World derfor ikke forventer det store salg. Der kan konkluderes at Fitness World vil sælge mere af selvskabets produkter, såsom proteinbarer, proteinpulver og is kaffe. Det samlede salg af alt fra snackbarer over energidrikke og proteinpulver til is kaffe løb i år op i 35 mio. Kr. Der er både fordele og ulemper ved at bruge horisontal diversifikation, dog hvis man kigger på tallene, så er der stor potentiale inden for at sælge egen produkter, derfor burde Fitness World arbejde videre på deres eget brand ”Functional Nutrition” da det kan blive større end hvad det allerede er.

Keywords: fitness world vækst